Ivo en Nina een jaar de wereld rond!

Mooiste tropische eiland ooit: Kuala Perhentian Kecil (Maleisie)

Lieve mensen,

Op ons laatste dagje een berichtje vanaf een tropisch eiland aan de oostkust van Maleisie. Het is hier echt een bounty eiland (op dit soort eilanden wordt bv. expeditie robinson opgenomen): witte stranden, helderblauwe zee met gekleurde visjes en koraal, hutjes op het strand waar we slapen, geen auto's, alleen maar kleine bootjes en jungle in het binnenland. Geweldig!!

We zijn hier nu 8 dagen en hebben vooral heel veel NIKS gedaan. Boekjes gelezen in een hangmat, beetje kleur opgedaan door de zon, gezwommen, gesnorkeld, een paar duiken gemaakt, prachtige zeeschildpadden gezien en verse fruitsapjes gedronken. Een week lang in zwemkleding en op blote voeten op het strand geleefd.

Soms staken we in 10 minuten de jungle door om op het strand aan de andere kant van het eiland te komen voor verse vis van de bbq en ivo doet dagelijks een uitval met zijn camera om alle dieren op het eiland te fotograferen. Die varieren van het zeeleven (haaien, schildpadden, prachtige vissen etc) tot varanen van 3 meter lengte, rare sprinkhanen, soort kat-wasbeer-vos en allerlei kleine kruipsels. En helaas ook muggen haha.

Eigenlijk zouden we hier nog weken willen blijven (Nina in ieder geval) maar we vinden dat het tijd wordt om door te gaan. Bovendien gaat het moesson seizoen hier nu in en wat is een tropisch eiland zonder zon ;-) Dat vertrek hebben we nog 1 dagje uitgesteld vanwege een gekneusde/gebroken voet van Nina (tja, op blote voeten leven betekent dat je je kunt stoten) en dat geeft ons mooi de tijd om nog even een verhaaltje te typen.

Morgen vertrekken we naar Taman Negara (jungle), weer iets avontuurlijker. Maar dit eilandje zit in ons hart, we kunnen het iedereen aanraden!! Ga dan slapen op coral beach bij 'Maya', geweldige mensen, schoon en goedkoop.

Tot ons volgende verhaal!

liefs

PS. Er staan ook nog wat foto's extra bij ons vorige verhaal

Marieke

He, dat ziet er echt lullig uit!! Ik zou echt niet willen ruilen!!!
Oh heerlijk zeg, dat moet inderdaad moeilijk zijn om achter te laten! Maar al die beestjes, ik weet het niet, dat is dan weer wat minder.
geniet geniet geniet! Maaruh die voet van nina is wel erg luchtig beschreven, gaat dat wel goed dan??
Kan je wel normaal lopen? dikke zoen op je voet en veel plezier met verder reizen. Ik vertrek vanmiddag naar turkije waar ik hopelijk ook heerlijk kan bijkomen!
Dikke zoenen voor jullie beiden

Randall

Pfffffffff ik wil ook! Hahahaha

Erg mooi hoor...en beterschap met de voet van Nina :-)

Femke

Wowie,
Klinkt echt als paradijs op aarde..zucht... Maar de jungle roept, ik snap het wel :-).
Nien, hoop dat alles ok is met je voet....
Ivo, echt super mooie beesten-foto's!!
Geniet weer lekker van het volgende avontuur!
Dikke kus

Laurens

Okay, hier wil ik ook wel es heen!

Lizzy

Klinkt geweldig! Mooie foto's ook! Jeetje die Varaan zag er best angstaanjagend uit! Gaat alles goed met je voet Nien?
Veel liefs voor jullie en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!
xx

maria

In een woord. Geweldig. !!!!! Snap weer waarom jullie gegaan zijn. Aleen die voet van nina. even schrikken, hoor. Gaat het wel goed?
Op naar het volgende avontuur.
Dikke kus van ons.
doe voorzichtig ; )

Dirk

He Ivo,
Grappig om te lezen joh! Ik heb op dat eilandje in 2002 mijn PADI gehaald en moest toen elke ochtend dat stukje door de jungle lopen naar de duikschool!

Veel plezier!

Dirk

Mary

Geweldig! Dank jullie wel voor de mooie verhalen en prachtige foto's. Weten jullie wel dat er deze week s'morgens vroeg al ijs op mijn plat dakje lag en dat de verwarming weer spontaan aanslaat! Jaloers.....
Jungle ze voorzichtig K en K Mary

Erik & Melanie

He Ivo & Nina,

Dat ziet er allemaal erg fantastisch uit! We dromen hier een beetje met jullie mee... Erg jammer dat we er niet meer bij konden zijn op jullie afscheidsfeestje maar we hopen dat we elkaar over 6 weekjes ergens in Laos gaan zien. Geniet heerlijk verder van jullie prachtige reis!

Groetjes Erik & Melanie

Bibiche

Kusje!

Lotte S.

Sjongejonge, wat een vette verhalen, enorm chill!
Jealous.....X

Lotte V

He Nien & Ivo,

In 1 woord: WAUW.
Ik ben jaloers, dat is wel even wat anders dan een weekje Kreta ;)

X

PS: Roken gaat nog steeds goed zie ik.... haha

langeleppel (vincent)

ha ha, parentians! Lauwe zee was nix voor ons. En Kota Baru is ook een gat. Nee dan dichter bij huis de groeten uit Mallorca, ook een mooie zee en nog 4 dagen moeson. U snapt het.... Wij oom op vakantie. En jullie op reis. Fijne trips! Later, floris, charlotte barbara en ik