Ivo en Nina een jaar de wereld rond!

The start: Hong Kong en Kuala Lumpur

Lieve mensen,

Vanaf ons hotel in KL (zo noemen ze het hier, stoer haha) ons eerste verhaaltje.

Na een geweldig afscheid op schiphol waarbij wel 20 mensen ons uit kwamen zwaaien en de nodige traantjes werden gelaten en een prima vlucht in Hong Kong aangekomen.

Indrukken van Hong Kong:

HOOOGE gebouwen (60-70 verdiepingen is standaard). Hotel onvindbaar in gebouw waar we niet in mochten, maar toch gelukt. In het park op zondag groepjes vrouwen, moslima's en christenen biddend en zingend naast elkaar. Mensen die netjes in de rij wachten op de bus, de kassa...alles eigenlijk. Cassieres die 10 x sneller werken dan in Nederland. Veel McDonalds, we hebben er wel 50 gezien en 1 geprobeerd. Een prachtig uitzicht op de stad vanaf de 'peak'. Mooi lichtjes-vuurwerk vanaf Kowloon 's avonds. Overal bordjes met penalties voor eten, drinken en overal bedankjes voor het schoonhouden van de stad. Een heerlijke stad en een goede eerste stop.

Daarna door naar Kuala Lumpur, indrukken:

Viezere stad, lijkt wat op Indonesie, ook de taal (dus we kunnen dank je wel zeggen). Hotel in Chinatown, alleen te bereiken door je door een markt met kraampjes vol nep-merkartikelen te worstelen. Leuke sfeer in Chinatown, op straat gegeten maar niet bij dat kraampje waar we een rat in een van de lege pannen zagen graven. Petronas towers hoog en indrukwekkend. Overvolle metro's vol Maleise mensen die echt heel klein zijn vergeleken met ons ukkies.

We hebben ons laten vertellen dat aan de oostkust de moesson nog niet is begonnen dus vanavond nemen we de nachtbus (ach, je moet alles proberen) naar de Perhentian Islands. Zoek maar op, moet prachtig zijn, we hebben ons oog laten vallen op Perhentian Kecil. Voor een weekje strand en duiken/snorkelen. Daarna willen we in ieder geval nog Taman Negara zien (jungle hier in Maleisie).

Hebben ook maleise sim gekocht, die veel goedkopere smsjes kan sturen. Omdat we geen extra toestel bij ons hebben doen we de kaart in Nina's toestel, dus Nina is bereikbaar via 006-014-9611767 (of misschien via 0060-014-9611767 Anouk, kun jij dit even bevestigen?).
Ivo gewoon via zijn eigen nummer.

Ivo zit op de andere pc te stoeien met de foto's. Naar verwachting komen die er zo ook nog bij....

Tot het volgende verhaal!

Liefs van ons!

Randall

Leuk zo'n verhaaltje :-) Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik zal het nummer in mn telefoon zetten, just in case.

Nou ik kijk uit naar de foto's en het volgende verhaal! :-)

Groetjes en veel plezier!

Randall

Laurens

Goed verhaal..ben nu al jarloers, duiken yeah!

Goede reis!

Dionne

Leuk om jullie eerste verhaaltje en indrukken te lezen! En nog leuker dat ik dingen lees over plekken waar ik zelf ook ben geweest!
Ik reis met jullie mee vanaf mijn bureautje hier bij Gfk! :)

Enjoy!

Groetjes, Dionne

Jolanda

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet ervan!
Ik ga snel, voordat ik aan het werk ga, nog even jullie foto's bekijken!
Groetjes Jolanda

Marieke

Lieffies!!!!!!!
Wat fijn om nu al iets van jullie te lezen en jullie koppies op de foto's te zien! Zo te zien en horen is de spanning al iets gezakt en zijn jullie nu lekker op avontuur! Stoer hoor! Ik ga zo naar mijn werk maar een goed begin van de dag zo!
Geniet van alles en van elkaar!
Dikke zoenen

Evie

Heey avonturiers,
We zijn net terug uit Italie.
Nog kunnen genieten de laatste dagen in NL in ons huisje?
Jullie hebben een goed feestje gehad zo te zien! En eerste 2 trips zijn ook al goed verlopen! Enjoy!
Knuffel

Tim

Perhentian Islands! Tering zeg, das erg bounty, niks voor jullie.... Ruilen??

Relaxed dat jullie goed zijn aangekomen! Dat doet de achtergebleven mens goed!

Dat duiken komt helemaal goed daar denk ik, vergeet vooral niet om uit te ademen als je weer naar boven gaat.... Anders wordt het ook zo'n zooitje in dat mooie heldere water.. haha..

Ciao broeder en schoonzuster

Tim & Yvonne

Anouk

Hey lieverds,

Leuk om een eerste verhaaltje op deze site te zien. Het nummer is 006-0149611767.
We mailen!

Dikke kus

Henri

Jemig... erg vervelend om dit te lezen, onze vakantie zit er namelijk weer op. Vandaag weer de eerste werkdag, hoe heerlijk moet het zijn om dat nog een jaartje uit te stellen.

karlien

Joehoeeeeeeeeeeeeeee vet vet vet! ziet er allemaal heel tof uit!

xx uit het koude Nederland

karlien

Joep

Wilde nog bellen voor jullie gingen!
Heel erg veel van al het goede op de rest van jullie reis zal ik dan maar zeggen.

Knuf