Ivo en Nina een jaar de wereld rond!

Noorden van Thailand

Lieve mensen,

Hierbij vanuit hippie-dorpje Pai een met mijn linkerhand getikt verhaal... haha!

Allereerst dank voor alle lieve berichtjes, mailtjesen smsjes. Met mijn arm gaat het redelijk, nog niet beter en heb genoeg van het gips en de afhankelijkheid die dat met zich meebrengt. De pijn valt echte nog steeds mee.

We zijn ongeveer 2 weken geleden met de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai gereisd. In Chiang Mai zochten we Kim en Ralf weer op. Ralf en Ivo zijn de volgende dag meteen samen gaan fietsen (12km bklimming naar tempel op de Doi Suthep), terwijl Kim en Nina de (nacht)markt hebben geplunderd. Verschil moet er zijn... haha.

In Chiang Mai ook een hele leuke kookcursus van een hele dag gedaan. 's ochtends eerst naar de groente en fruitmarkt om alle ingredienten te halen. Daar ook veel uitleg gekregen over alle verschillende groentes, fruit en kruiden van de thaise keuken. Vervolgens per persoon 5 heerlijke gerechten gemaakt, varierend van loempia's tot curry en van thaise soep tot pad thai noodles. Natuurlijk alles zelf opgegeten tot we tonnetje rond waren.

Dagje later vooral veel tijd in het ziekehuis doorgebracht vanwege ons brommer-avontuur. Dit heeft ons tot iets meer welverdiende rust gedwongen. Vooral veel lezen, fruit eten, bij het zwembad hangen, door Chiang Mai hobbelen en sudoku-en (bedankt voor deze verslaving Paul, je puzzels zijn geweldig).

Met 2 Nederlandse meiden (desiree en martha) naar het thaiboksen gegaan. Heftig hoor, dat gaat er hard op! En nog een dagje de handwerkfabrieken in de omgeving bezocht (zilver, hout, papieren parasols, leer, zijde, edelstenen, etc). Nina heeft een mooie ring gekocht met haar geboortesteen (blauwe topaas).

Na Chiang Mai doorgegaan naar noordoostelijk Pai. 3 uur met een minibusje door adembenemend landschap. Over dit relaxte hippie-dorp hadden we al veel verhalen gehoord. Geen enkele gelogen, dus erg relaxt hier! 's avonds spelen ze jazz en blues in relaxte cafeetjes en de bergvolkeren verkopen op de markt hun zelfgemaakte, kleurrijketassen, sjaals en sieradenin traditionele klederdracht.

Overdag wandelen of fietsen (Ivo) we door het mooie begrachtige landschap. Geprobeerd naar een wterval te wandelen, maar opeens hield de weg op in de rivier... zonder waterval helaas!

In Pai zijn veel westerlingen die hier al jaren zijn blijven hangen. Relaxt om met hun over het leven hier te praten onder het genot van een drankje in de evening breeze. Ook thaise toeristen hier om ons Thais wat bij te spijkeren. Nina is bijna vloeiend ;D

Gisteren heeft Nina haar brommerangst overwonnen door bij Martha (zij kan wel rijden!) achterop de brommer naar de hotsprings te gaan. Desiree en Ivo op de fiets erachteraan. De hotsprings waren heet (raar he), maar het was geweldig om midden in de prachtige natuur in een heet bad te zitten.

Vandaag doen we het rustig aan omdat Ivo zijn eerste darm-avonturen ondergaat... haha... het gaat niet altijd helemaal goed. We blijven hier nog een paar daagjes en gaan terug richting Chiang Mai voor een bezoekje aan het ziekenhuis. Nina's gips is een klein beetje gebroken en we willen het zekere voor het onzekere nemen. Daarna richting Laos waar we misschien weer een aantal bekenden tegen het lijf gaan lopen (oud-collega' s van Ivo). Dus wellicht ons volgende bericht (als de moderne communicatiemiddelen van laos het toelaten) vanaf daar! Nina's gips blijft erom tot in Vietnam, dus tot die tijd geen grootse avonturen van deze kant te verwachten.

Liefs van ons

Jolanda

Hee Ivo en Nino,
Leuke afleiding om tijdens het werk even jullie nieuwe verhaal te lezen. Maar ook wel frustrerend hoor, om de mooie foto's te zien terwijl hier links van mijn bureau de regen tegen het raam tikt...
Maar gelukkig mag ik komende zaterdag ook lekker op vakantie, twee weekjes Gran Canaria :)
Geniet van jullie reis en tot het volgende bericht!
Groetjes Jolanda

mamaria

zelfs in tokio zie ik je nieuwe kapsel. Het wordt wel steeds korter. Maar het staat goed en is gemakkelijk. Mijn reis bevalt ook prima, samen met Wilma. Dikke kus voor jullie vanuit Japan, waar het prima vertoeven is. De groeten ook voor de rest die dit leest vanuit Tokio.