Ivo en Nina een jaar de wereld rond!

Thailand: Bangkok en centraal Thailand

Lieve mensen,

Weer een berichtje van ons vanuit Thailand. We zijn hier nu ongeveer 2 weken en het bevalt prima. We zijn vanuit het vliegtuig rechtstreeks Bangkok in gegaan richting Khao San Road (het backpackersgedeelte in Bangkok). Daar hebben we een prima guesthouse gevonden waar we een paar dagen zijn gebleven. We hebben het Grand Palace bekeken in Bangkok (een MUST-SEE), en Wat Po (‘Wat' betekent tempel in het Thais). We hebben ook door de staten gewandeld en ‘s avonds over de markt van Khao San Road gelopen. En we hebben regelmatig op straat gegeten. Voor 1 euro pp heb je daar een heerlijke curry of ander rijstgerecht en een vers geshaked fruitsapje, niet verkeerd!

We nemen ook vaak later op de middag een roti-banana snack. Dit is een soort vette pannekoek met banaan erin en suikermelk eroverheen. Op straat worden ook gefrituurde insecten verkocht, maar daar zien we voorlopig nog maar vanaf.

We hebben een 2 daags tourtje naar Kanchanaburi gemaakt. Dat is een plaats op een paar uur rijden van Bangkok aan de river Kwai. Hier hebben we de historie van de bouw van de brug over de river Kwai en de birma spoorlijn bekeken, evenals de brug zelf en de begraafplaats waar ook vele Nederlandse soldaten liggen die als krijgsgevangenen door de Japanners zijn ingezet bij de bouw van de spoorlijn.

Tijdens deze tour zijn we ook gaan slapen op een floatel. Dat is een hotel dat drijft op bamboo vlotten op de river kwai (wel vast zit aan de kant). Nina had al eens eerder op een floatel geslapen toen ze hier 7 jaar geleden was en het floatel was deze keer van wat mindere kwaliteit, maar samen met Kim en Ralf hebben we ons daar prima vermaakt.

De volgende ochtend stond het badderen van olifanten op het programma!! We werden met ons 8en achter in een pick up naar de rivier gebracht. Daar klommen wij op Sambun, een mannetjesolifant van 40 jaar en 4000 kilo. Gewoon zonder zadel achter op zijn rug. Sambun liep met ons en de verzorger op zijn rug de rivier in en samen hebben we gewassen, verzorgden gespeeld (waarbij we zelf ook totaal doorweekt raakten). Echt een geweldig eravring!!! Zo dicht bij zo'n enorm beest die het erg naar zijn zin heeft in ‘bad'.

Later die middag zijn we nog door de regen met vlotten de rivier afgezakt en hebben we op een olifant gereden door de jungle. Twee gave dagen waren dat!

We zijn ook nog een dag of 2 richting strand gegaan omdat ons bruine kleurtje eraf begon te gaan en Nina wel zin had in even niks. Pattaya was het dichtste bij maar na 1,5 dag zijn we weer naar Bangkok gevlucht. ‘t was ons iets te (sex)toeristisch daar. Er waren geen blanke vrouwen te bekennen maar des te meer oude dikke blanke mannen met een jong thais vrouwtje aan hun zijde. Zelfs Ivo voelde zich ongemakkelijk onder het gelok en gelonk van de vrouwen naar hem.

Ivo heeft ook nog een tourtje naar Ayuthaya gemaakt. Deze ruines van de oude hoofdstad van Thailand zijn mooi om te zien. Zeker ook de tempel van de 1000 buddha's en het houten hoofd in de boom.

Eergisteren avond hebben we de nachttrein (die er 16 uur over deed) naar Chiang Mai genomen. Hier hebben we Kim en Ralf weer ontmoet en zitten we nu een verhaaltje te typen. Vanuit Chiang Mai kun je van alles doen (trekkings, raften, kookcursus etc) dus wij vermaken ons de komende tijd wel. Ivo en Ralf gaan vanmiddag in ieder geval met een mountainbike de 15 km berg naar de Wat Doi Suthep op fietsen. Nina denkt eerder aan een massage. Volgende keer meer.

Liefs van ons

maarten van gestel

Hey,

gaaf verhaal en krijg weer kippevel van herrinneringen die ikzelf aan bankok en chiang mai heb!

Enjoy

Ruud Keijbets

mooie verhalen..en mooie foto's!! Ik krijg honger van al die info over eten..dus ik ga eens snel ontbijten!

groetjes..

Laurens

Relaxt hoor. Pattaya is em niet helemaal nee :/ (of helemaal niet..)

martine

Leuk hoor thailand, maar pattaya inderdaad helemaal niks. En dat thaise vrouwtje is vaak een omgebouwd thais mannetje...

Mary

Hi schatten. Dank jullie wel voor weer een, qua foto's Ivo, opnieuw beautiful verslag. De verhalen daarbij zorgen ervoor dat ik geïnspireerd raak. Een land om te bezoeken. Dat jullie daar dan ook zijn maakt het mooier, is het belangrijkst natuurlijk x

Bibiche

Echt niet proberen die insecten????

Ivo

Intussen de rupsen wel al geprobeerd :D Erg lekker!

karry

Heeey Nien en Ivo!

Thanks voor jullie SMSje op mijn verjaardag!
Leuk!!

dikke kus van kar (29) :-S