Ivo en Nina een jaar de wereld rond!

Taman Negara, Cameron Highlands & Pulau Penang (rest Maleisie)

Lieve mensen,

Hierbij weer een verhaaltje van ons. De foto's volgen later want de PC's hier in Bangkok (daar zijn we inmiddels) werken niet allemaal even goed.

Na ons perhentian avontuur zijn we naar Taman Negara gegaan. Dat is een regenwoud van 130 miljoen jaar oud. We hebben daar met 2 engelse jongens een wandeling gemaakt en hebben de canopy-walk gelopen. Dat is een wandeling op ca. 40 meter hoogte over wiebelende loopbruggen tussen hele hoge bomen! Echt gaaf! Ook nog naar uitzichtpunt gelopen vanwaar je veel van het regenwoud kon zien liggen. Toen was Nina's gekneusde voet het zat en hebben we 's avonds een hele gave nachtboottocht gemaakt over een rivier door het regenwoud. Eerst met motor aan tegen de stroom in, daarna zonder motor met de stroom mee. Donker met prachtige sterrenhemel en het geluid van oerwoud om je heen! De gids probeerde met een zaklamp nog wildlife te zoeken maar we hebben alleen een hert gezien. Maar was echt gaaf!

Daarna zijn we door gereisd naar Cameron Highlands waar het heerlijk koel was (rond 25 graden). Daar hebben we zelf een jungle trekking gelopen, watervallen en theeplantages bezochten hebben we vlindertuinen, aarbeienfarms en bijentuinen bezocht. Cameron Highlands is het meest vruchtbare stuk van Maleisie. Er werken veel chinesen en Indiers in de landbouw en 's avonds hebben we dan ook heerlijk Indiaas gegeten voor net 1 euro pp. We hadden ook een heel relaxt guesthouse daar (voor het eerst met gedeelde badkamer) waar we 's avonds met andere reizigers films hebben gekeken en spelletjes hebben gedaan.

Na 4 nachten Cameron Highlands zijn we naar het eiland Penang (aan de westkust van Maleisie gegaan). We hadden voor 2 dagen later een vlucht geboekt vanuit Penang naar Bangkok. Plannen waren eerst nog om naar een thais tropisch eiland te gaan. Maar we hebben Perhentian nog vers in het hoofd en overal was slecht weer voorspeld. In Penang hebben we weinig gedaan, met name te wijten aan oververmoeidheid (slapen valt niet voor iedereen mee in deze landen haha) en slecht weer. We hebben beetje door de stad gelopen en van de straat gegeten (doen we steeds meer, wijzen gewoon dingen aan die ons lekker lijken en dat eten we dan. Nog helemaal niet ziek van geworden!).

We hebben spelletjes gedaan en voetbalwedstrijden gekeken in een eetschuur en Ivo heeft zelfs 's nachtsWK wielrennen kunnen kijken in ons eigen Guesthouse (eigenaar was meteen verplicht mee te kijken haha).

We hadden nog bijna het vliegtuig gemist omdat iedereen zei dat je in no time op het vliegveld was met openbaar vervoer,wat niet zo bleek te zijn. Maar we waren op tijd en zijn eergisterenavond geland in Bangkok.

Gisteren hebben we een eigen tempeltoer doorBangkok gehouden (lonely planet in de hand en lopen maar)maar die komt in het volgende verhaal wel.

We willen iedereen bedanken voor de lieve reacties op ons mailtje met nieuws van afgelopen week. Het gaat naar omstandigheden goed met ons en wegenieten nog steeds van alles wat we zien.