Ivo en Nina een jaar de wereld rond!

Mooiste tropische eiland ooit: Kuala Perhentian Kecil (Maleisie)

Lieve mensen,

Op ons laatste dagje een berichtje vanaf een tropisch eiland aan de oostkust van Maleisie. Het is hier echt een bounty eiland (op dit soort eilanden wordt bv. expeditie robinson opgenomen): witte stranden, helderblauwe zee met gekleurde visjes en koraal, hutjes op het strand waar we slapen, geen auto's, alleen maar kleine bootjes en jungle in het binnenland. Geweldig!!

We zijn hier nu 8 dagen en hebben vooral heel veel NIKS gedaan. Boekjes gelezen in een hangmat, beetje kleur opgedaan door de zon, gezwommen, gesnorkeld, een paar duiken gemaakt, prachtige zeeschildpadden gezien en verse fruitsapjes gedronken. Een week lang in zwemkleding en op blote voeten op het strand geleefd.

Soms staken we in 10 minuten de jungle door om op het strand aan de andere kant van het eiland te komen voor verse vis van de bbq en ivo doet dagelijks een uitval met zijn camera om alle dieren op het eiland te fotograferen. Die varieren van het zeeleven (haaien, schildpadden, prachtige vissen etc) tot varanen van 3 meter lengte, rare sprinkhanen, soort kat-wasbeer-vos en allerlei kleine kruipsels. En helaas ook muggen haha.

Eigenlijk zouden we hier nog weken willen blijven (Nina in ieder geval) maar we vinden dat het tijd wordt om door te gaan. Bovendien gaat het moesson seizoen hier nu in en wat is een tropisch eiland zonder zon ;-) Dat vertrek hebben we nog 1 dagje uitgesteld vanwege een gekneusde/gebroken voet van Nina (tja, op blote voeten leven betekent dat je je kunt stoten) en dat geeft ons mooi de tijd om nog even een verhaaltje te typen.

Morgen vertrekken we naar Taman Negara (jungle), weer iets avontuurlijker. Maar dit eilandje zit in ons hart, we kunnen het iedereen aanraden!! Ga dan slapen op coral beach bij 'Maya', geweldige mensen, schoon en goedkoop.

Tot ons volgende verhaal!

liefs

PS. Er staan ook nog wat foto's extra bij ons vorige verhaal

The start: Hong Kong en Kuala Lumpur

Lieve mensen,

Vanaf ons hotel in KL (zo noemen ze het hier, stoer haha) ons eerste verhaaltje.

Na een geweldig afscheid op schiphol waarbij wel 20 mensen ons uit kwamen zwaaien en de nodige traantjes werden gelaten en een prima vlucht in Hong Kong aangekomen.

Indrukken van Hong Kong:

HOOOGE gebouwen (60-70 verdiepingen is standaard). Hotel onvindbaar in gebouw waar we niet in mochten, maar toch gelukt. In het park op zondag groepjes vrouwen, moslima's en christenen biddend en zingend naast elkaar. Mensen die netjes in de rij wachten op de bus, de kassa...alles eigenlijk. Cassieres die 10 x sneller werken dan in Nederland. Veel McDonalds, we hebben er wel 50 gezien en 1 geprobeerd. Een prachtig uitzicht op de stad vanaf de 'peak'. Mooi lichtjes-vuurwerk vanaf Kowloon 's avonds. Overal bordjes met penalties voor eten, drinken en overal bedankjes voor het schoonhouden van de stad. Een heerlijke stad en een goede eerste stop.

Daarna door naar Kuala Lumpur, indrukken:

Viezere stad, lijkt wat op Indonesie, ook de taal (dus we kunnen dank je wel zeggen). Hotel in Chinatown, alleen te bereiken door je door een markt met kraampjes vol nep-merkartikelen te worstelen. Leuke sfeer in Chinatown, op straat gegeten maar niet bij dat kraampje waar we een rat in een van de lege pannen zagen graven. Petronas towers hoog en indrukwekkend. Overvolle metro's vol Maleise mensen die echt heel klein zijn vergeleken met ons ukkies.

We hebben ons laten vertellen dat aan de oostkust de moesson nog niet is begonnen dus vanavond nemen we de nachtbus (ach, je moet alles proberen) naar de Perhentian Islands. Zoek maar op, moet prachtig zijn, we hebben ons oog laten vallen op Perhentian Kecil. Voor een weekje strand en duiken/snorkelen. Daarna willen we in ieder geval nog Taman Negara zien (jungle hier in Maleisie).

Hebben ook maleise sim gekocht, die veel goedkopere smsjes kan sturen. Omdat we geen extra toestel bij ons hebben doen we de kaart in Nina's toestel, dus Nina is bereikbaar via 006-014-9611767 (of misschien via 0060-014-9611767 Anouk, kun jij dit even bevestigen?).
Ivo gewoon via zijn eigen nummer.

Ivo zit op de andere pc te stoeien met de foto's. Naar verwachting komen die er zo ook nog bij....

Tot het volgende verhaal!

Liefs van ons!

Overmorgen!!

Lieve mensen,

Overmorgen is het zover, dan vliegen we naar Hong Kong voor de start van onze reis.

Het is echt heel onwerkelijk allemaal! (Bijna) alles is geregeld. De tassen staan ingepakt klaar, het huis is leeg en opgeleverd, Ivo heeft afscheid genomen op zijn werk envoor mij is het onbetaalde verlof ingegaan.

Afgelopen zaterdag hebben we afscheid genomen van onze vrienden en familie (zie foto's) en nu kan het avontuur dan echt beginnen. Veel mensen vragen hoe we ons voelen. Antwoorden zijn: zenuwachtig, we gaan iedereen missen, het voelt best raar dat het nu echt gaat gebeuren, het regent op het standje dat we als eerste week in gedachten hadden...We hebben er zin in! etc etc. Van alles gaat door ons heen, ben benieuwd hoe het straks is als we echt in het vliegtuig zitten.

Jullie horen van ons!!

liefs

Ivo en Nina

Voorbereidingen (niet zo) in volle gang

Hallo mensen,

De tickets zijn binnen (JOEHOE!!), de backpacks gekochten het onbetaalde verlof is geregeld. Zelfs het budget, toch een van de belangrijkste zaken, hebben we rond.De rest (verzekeringen/attributen etc) nog niet.

De laatste weken hebben we (ik met name) vooral veel mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan in ons eigen continent. Zo heb ik met vriendinnen Volendam verkend tot een foto in klederdracht aan toe (enorm gelachen), ben ik met mijn moeder en zusje naar Berlijn geweest (was echt super mam, dank je wel!!), en zijn we samen naar Balkis haar 30e verjaardag in Frankrijk geweest (supersfeer!). En afgelopen weekend ben ik ook nog naar de EK wedstrijd Nederland-Frankrijk in Bern geweest (zooooo gaaf ombij te zijn!).

Zie de foto's voor een kleine indruk. Foto's van Frankrijk weekend volgen nog.

Wat een evenementen, wat een plezier!! Over 2 weken staat er nog 1 evenement (Concert at sea) op de planning en daarna toch weer even de mindset (en de portemonnaie) naar de wereldreis.....

liefs van ons

Tickets geboekt!!!

Ja ja, het is zover. We hebben het ticket geboekt!!!

Natuurlijk hadden we ons op internet te rijk gerekendmaarwe hebbeneen keuze voor een ticket gemaakthet ticketzelfs betaald.

De route is vanaf nu ook te zien onder 'kaart' en gaat ons 6 september brengen naar Hong Kong. Vandaar naar Kuala Lumpur en door Maleisie Thailand in. Helemaal naar boven naar Laos en door Vietnam weer naar beneden naar Cambodia. Vanuit Bangkok vliegen we dan weer via Singapore naar Australie, waar we via Darwin de outback gaan verkennen en daarna helemaal van cairns naar Sydney afzakken (we zien hierbij een oude gare auto met een tentje voor ons). Misschien zelfs nog door naar Tasmanie. In ieder geval vliegen we, als we een half jaartje onderweg zijn, van Australie door naar Nieuw Zeeland om beide eilanden te bezoeken.

Daarna -en dit was een grote kostenpost in het ticket- maken we een stopover op Frans Polynesie (bounty-eilandje in the middle of the big ocean) en daarna nog één op Paaseiland voordat wein Chili aankomen. In Zuid Amerikareizen we naast Chili doorArgentinie (misschien Brazilie), Bolivia, Peru en tot slot Equador.

Nou ja, dat is wat we nu van plan zijn en waar we ons ticket op hebben afgestemd. Of we de route gaan volgen blijkt vanzelf in het komende jaar.

Nog minder dan 4 maanden. Het gevoel dat het echt gaat gebeuren maakt zich van ons meester.Het uitzoekwerk (verzekeringen, uitschijven, backpack's kopenetc)is nu begonnen. Eigenlijk kunnen we nu al niet meer wachten. Aan de ene kant nog het gewone werkende en sociale leven, aan de andere kant de wetenschap dat dat nog maar een paar maanden duurt. Heel apart is dat, maar het is absoluut iedereen aan te raden!!

liefs van ons

Voorbereidingen in volle gang!

Hola mensen,

Even een kort berichtje!

We willen je namelijk niet te veel vermoeien met alle heisa rond de voorbereidingen van zo'n wereldreis. Je moet namelijk nog zo'n anderhalf jaar geinteresseerd blijven in deze website ;D

Dit is echteriets dat we jullie niet willen onthouden: Zaterdag 5 april gaan we naar Amsterdam om onze tickets te fixen! We hebben er ontzettend veel zin in! Hopelijk jullie ook!

Gr Nina en Ivo

De knoop doorgehakt!

Begin 2005 heeft de reiskoorts ons definitief te pakken gekregen. Na2 maandenmet de backpack doorIndonesië gereisd te hebben, wisten we één ding zeker: Dit gaan we vaker doen!

Niet lang daarna ontstond het idee om het in één keer goed aan te pakken. Waarom erniet meteen eenjaar tussenuit? Na 2 jaar flink sparen, wikken en wegenis dit het resultaat: een wereldreis van een klein jaar op zoek naar natuur, cultuur en avontuur. Vanaf nu begint het grote genieten...

Voorlopige vertrekdatum: 08 september 2008

Voorlopige bestemmingen: Zuid Oost Azië, Australië& Nieuw Zeeland, Zuid en/of Midden Amerika

To do:Nog heel veel... dus wordt vervolgd!